being happy doesn't mean that everything is perfect. it means that you've decided to look beyond the imperfections.

Tuesday 21 August 2012

Cerita Di Aidilfitri.

Assalamualaikum dah hello hello semua! Cehh acah acah lama tak menulis en? Padahal baru setengah jam yang lalu update entri baru. Hahaha. Tapi kali ni zha lagi bersemangat berblogging. Sebabnya :

  1. nak story pasal Riang Ria Aidilfitri
  2. tengah dengar lagu raya sekarang ni
  3. *krik krik krik*
Okay sebelum zha merepek dengan lebih lanjut let's proceed. Hmm...

Bismillahirrahmanirrahim. Alhamdulillah harini dah masuk 3 Syawal. Cepat je masa tu bergerak. Tapi dalam 3 harini macam macam dah cerita yang terkeluar dari mulut masing masing. Hahaha. Well. Dah setahun sekali satu family berkumpul memang riuh rendah la cite die. Macam dah nak roboh rumah nenek aku ni hah.

Family + Family = HAVOC!

Raya pertama tu as usual abah gi solat Raya kat masjid (masjid sebelah je dengan rumah nenek). Pastu sementara dorang tengah solat kitorang yang ladies ni masak and then bersiap cantik cantik. Tunggu punya tunggu abah dengan pakcik dan cousin pun balik dari masjid (yang ladies dah prepare dekat sofa nak proceed aturcara wajib). Sampai je dorang semua kitorang pun berkumpul dan bermaaf maafan satu family (luntur eyeliner kiah sebab nangis). Hahaha. Settle semua tu kitorang pun tunggu sedara yang lain untuk datang. Open house 1st day raya memang kat rumah nenek.

Bila semua orang dah sampai memang havoc la rumah nenek aku. Bayangkan ada 10 orang yang macam zhahirah (gelak kuat, bercerita dengan penuh semangat, LOUD) mana tak riuh raya kan? Hahaha. Semua orang memang excited nampak aku balik kampung. Ye la dah 2 tahun aku tak balik kampung kot. Macam macam soalan la yang dorang tanya... Soalan paling famous "ada sudah boyfriend kau irah?". Hahaha. Letih aku letih! Yang paling tak boleh blah belum sempat aku jawab dorang yang tolong jawabkan. "Jangan jangan kau kahwin sama anak mami". Tuuu diaaa. Kahwin teruihhh. Aku hanya mampu gelak...

Seperti biasa raya memang banyak open house. Dan lumrah open house kita akan makan. So equation untuk raya...

Raya = Open House = Makan = Gemuk

Raya kedua pergi melawat rumah cousin pula. Sekali lagi seluruh ahli keluarga (orang yang sama juga macam kat rumah nenek) berkumpul dan buat kecoh kat rumah Kak Tam. Memang kitorang suka buat kecoh kat rumah orang. Hahaha. Tapi bukan selalu dapat kumpul ramai ramai macam ni. Lagi lagi aku ni hah yang dah la tinggal kat Kota Kinabalu, study kat Pulau Pinang lagi. Memang tersangatlah jarang dapat jumpa dorang semua. So di rumah Kak Tam ada lah sesi "duit raya". Yang tak bestnya sesi tu kena beratur mengikut umur. Aku antara orang yang tertua kat situ sebabnya ramai sangat anak buah dan cousin yang lebih muda. Aduhainye pun. Paling tak boleh blah Kak Tam suruh aku kahwin supaya dia dah tak payah nak bagi aku duit raya tahun depan. Dah la tahun ni tak masyuk sebab umur dah meningkat, nak suruh aku kahwin pula supaya tak dapat langsung tahun depan. Ape ni ape ni?! Hahaha.

Raya tahun ni aku asyik dikaitkan dengan soal kahwin padahal umur baru 19. Ish. Diorang ni dah kenape. Aku boyfriend pun takde lagi. Nak kahwin mende. Muda lagi kot. Banyak benda lagi aku nak settle dalam hidup ni. Nak kumpul duit lagi. Study tu Insyaallah nak sampai master pastu jadi lecturer kat UiTM. Hahaha. Angan angan. Kahwin? Kalau jodoh dah sampai kahwin la. Kalau tak sampai lagi tunggu je la. Allah knows best :) Lagipun dah bincang dengan abah dan mummy. Aku nak kahwin dengan lelaki pilihan diorang. Malas nak cari. Hahaha.

So itu je la aku yang aku dapat conclude untuk entri kali ni. Nanti sambung story pula kat KK before balik Penang (nak cepat sebab nak mandi). Hahaha. Salam.

0 comments:

Post a Comment

© Thousand Words ♥, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena